რა იმალება “ცუდი ქცევის” უკან 

24-09-2022

რატომ იქცევიან ბავშვები ცუდად?

მგრძნობელობა

რას ვხედავთ ჩვენ:

• ტირის პატარა დეტალზე;

• ხდება მოწყენილი, როდესაც ტოვებთ;

• არ მოსწონს მარტო ყოფნა;

• ვერ უყურებს ფილმებს;

რა ხდება რეალურად

• ბავშვს არ აქვს თვითრეგულაციის უნარი;

• ბავშვს აქვს შინაგანი შიშები, რომლის ვერბალიზაციასაც ვერ ახდენს;

ცუდად ქცევა, რთული ქცევა,

სიბრაზე

რას ვხედავთ ჩვენ:

• ყვირის ხშირად;

• ისვრის ნივთებს და იქცევა დესტრუქციულად;

• ყვირის ისეთ ფრაზებს, როგორიცაა :”მეზიზღები”, “მომშორდი”, “თავი დამანებე” და სხვა…

რა ხდება რეალურად

• ბავშვს არ შეუძლია ემოციების ამოცნობა;

• ბავშვს არ აქვს მისაღები ბრაზთან გამკლავების სტრატეგიები;

• ბავშვს სჭირდება დამშვიდების სტრატეგიების სწავლება;

• ბავშვი განიცდის “უცნობ” გრძნობებს;

ცუდად ქცევა, რთული ქცევა,

პერფექციონიზმი

რას ვხედავთ ჩვენ:

• ღელავს წესების დარღვევის შემთხვევაში;

• ვერ ეგუება არასწორად შესრულებულ საქმეს;

• ძალიან უჭირს და თითქმის არც ერთი მიზეზით არ სურს სკოლის გაცდენა;

• ეშინია კითხვებზე არასწორი პასუხის დაფიქსირების;

• ვერ ეგუება კონსტრუქციულ კრიტიკას;

რა ხდება რეალურად

• ბავშვს აქვს ნეგატიური აზრების პატერნი;

• ბავშვს დახმარება სჭირდება აზრებსა და ქმედებებს შორის ურთიერთკავშირის გაგებაში;

• ბავშვს არ შეუძლია მოახდინის მისი განცდების ვერბალიზება;

ცუდად ქცევა, რთული ქცევა,

სიმორცხვე

რას ვხედავთ ჩვენ:

• იმალება თქვენი ფეხების უკან;

• ეშინია უცნობი ადამიანების;

• ეშინია ცვლილებების;

• არ მოსწონს ახალ ადგილებში სიარული;

რა ხდება რეალურად

• ბავშვს არ შეუძლია გრძნობების და ემოციების ვერვალიზება;

• მას აინტერესებს ყველაფერი ახალი, მაგრამ სჭირდება სიტუაციია ბოლომდე გაგება და აღქმა;

• ბავშვს სჭირდება დახმარება “ახალი” თავგადასავლების დაგეგვმაში;

ცუდად ქცევა, რთული ქცევა,

 

ზე-აგზნება

რას ვხედავთ ჩვენ:

• ხდება “ჰიპერაქტიური”, როდესაც სტუმრები მოდიან;

• ამბობს შეუსაბამო კომენტარებს სხვებზე;

•შეაუსაბამო დროს ხუმრობს;

• ხტუნაობს ავეჯზე;

• ეთამაშება სხვებს უხეშად;

რა ხდება რეალურად

• ბავშვს არ შეუძლია შეაფასოს მისი შინაგანი ძალები;

• ბავშვს სჭირდება დახმარება აღფრთოვანებისა და აღტაცების რეგულაციაში;

• ბავშვს აკლია დამშვიდების სტრატეგიების ცოდნა;

 

ფსიქოლოგი: მარიამ ფაცურია